Knoll on a roll

Emmerich Knoll, jedan od trojice ili cetvorice najvecih tradicionalnih vinara Wachau-a, koji se, za razliku od nekih veoma slavnih susjeda, nikada nije odao zveckajucem zovu pretilog, razbarushenog, pseudodekadentnog vinskog stila koji – prije svega – karakterizira manjak jasnoce i strukturne delineacije, izbacio je pred koji tjedan na trziste svoj novi Federspiel Loibner Rose’ (100% “Blauer Burgunder”).

Pogled na Knoll-ove boce uvijek mi izmami veseli hihot: gotovo da nisam sreo nikoga tko Knoll-ovoj zivopisnoj etiketi nije, s indignacijom ili uz sarkastisticni podsmjeh, kategoricki presudio tom svakom istinskom estetu najbremenitijom anatemom: kitsch. Cijenim i razumijem minimalisticki ukus, a nije bas ni da sam uvjeren da bi susjedi – po prirodi stvari – trebali dijeliti moju sklonost srednjeeuropskom kasnom baroku, no meni je etiketa naprosto super, he he.

Sigurno vas muci sto bi bila idealna muzicka podloga. Preporucam "Blue Bell Knoll".

 

Nakon sto sam se pred nekih mjesec dana bocom GV Smaragd Loibenberg iz 2002. (koja sazrijeva – skeptici, u koje se u slucaju Knolla ne ubrajam, bi rekli iznenadjujuce – dobro), a zatim i nesto recentnijom bocom GV Federspiel Kreutles iz 2007., jos jednom podsjetio zasto je bob bob, a Knoll Knoll, zadnjih sam dana s velikim nestrpljenjem vrebao shansu da preliminarno “preslusham” novu akviziciju.

Prozirno staklo fantasticno istice prekrasnu, prozracnu sasvim svijetlo-naranchastu boju: snazna i jednoznacna sugestija svjezine i gracilnosti. Na nosu, sve veoma zatvoreno i suzdrzano, s blijedim, tihim, jedva primjetnim tragom neceg ljekovito travnatog. U ustima, tek mutne naznake direkcionalnosti koju sam ocekivao: u sredini pomalo nezreli ton neceg zhuto-bobichastog i jak -ali ne bas jasno artikuliran- osjecaj plitke mineralnosti, a uz obrub, kao aura, nesto poput plazme (krvna plazma – mozda odatle ta pomisao na zhuto?). Zavrshava veoma kratko, ali tecno i bez ikakvih disharmonija.

Jos uvijek nedovoljno ostra definicija je, kako mi se cini, u ovom slucaju gotovo tipicna za skroz svjeze, netom buteljirano vino ovog tipa. No, pitam se: sto mi znaci ono sto u njemu u ovom trenutku nalazim? U slucaju ovog vina ne radi se, doduse, o bogznakako zahtjevnoj, vaznoj ili kompleksnoj prognozi, ali ni kod najjednostavnijih “zadataka” tog tipa ne postoji zapravo bas nikakva doista cvrsta garancija, a jedino cime raspolazhemo jest ubojita kombinacija vjere (u tome kod Knolla zacijelo nemalo pomaze Sveti Urban na etiketi, he he), iskustva (s vinarom, sortom, terroir-om, konkretnim vinom, vinom opcenito etc.), i intuicije. Pakleni pir tvrde empirije i lagane mistike. Fantasticna feel-good drustvena igra, he he. Idealno za svaki vash tulum. Svakako isprobajte, ako jos niste. Farma i HTZ su prema tome, da prostite, penis nudus.

Cini mi se da ovom Rose’-u treba jos nekoliko tjedana, ili mozda koji mjesec, prilagodbe na svoju novu ulogu, da se slegne, poslozhi, izdefinira. Cini mi se da ima sve sto je potrebno da, uz malo srece mozda bas za bablje ljeto, izvede kakvu kratku, njezhnu piruetu o prolaznosti, na podlozi od nesto svjetla, par tankih lelujavih srebrnih niti, i prstohvata prashine.

E’ un antidolorifico magnifico.

I za kraj, evo sto vam s etikete porucuje sam Sveti Urban, glavom i bradom:

Tut mir nur den Wein nicht taufen,

Lasst ihn doch als Heiden laufen.

Nur der Durst soll christlich sein:

So erweist man Ehr dem Wein!

Oglasi

5 komentara to “Knoll on a roll”

  1. wineandfood4u Says:

    Wachau je još uvijek neotkriven Hrvatima. Austrijska vina općenito. A to je doista šteta. tek 4-5 vina uvozi Vivat, što je sramotno malo (padaju mi na pamet hektolitri makedonskog vina kojeg uvozimo ). Toliko bi toga mogli naučiti u ugledati se na austrijski pristup vinarstvu.

  2. Eh, da… Bolje da ni ne zapocinjem o tome cega sve u Hrvatskoj fali, od selekcije i politike cijena uvoznih vina, do, kao sto ti kazes, “pristupa vinarstvu”, a ja bih dodao – najopcenitije i najfundamentalnije – pristupa vinu i razumijevanja vina na svim razinama. Kad sam se nedavno sjetio da pocnem nesto crckati u formi bloga, obecao sam samome sebi da cu cim je manje moguce drviti po tim neveselim domacim temama. Toga ionako drugdje ima dovoljno. Glavni problem je taj da, kao i u drugim sektorima drustva, najvise od svega nedostaje – znanja. Ovaj vinozofski blog je, da budem sasvim iskren, u prvom redu pokusaj da malo zabavim sebe i par frendova, i nema prosvjetiteljsku funkciju, a ponajmanje ambiciju da postane “popularan”. No, nekako si usput mislim: tu i tamo se ipak nadje netko s iskrenim interesom i voljom za citanje, pa takvome mozda, u smislu sirenja pogleda i perspektiva, dobro dodje da procita neke od stvari koje sam u ovom prostoru naumio reci. (To je i prava motivacija za odluku da blog pishem na hrvatskom). Hvala ti na paznji, citanju i komentaru!

  3. Kao prvo drago mi je da imamo još jedan wine blog! Dobrodošao buonsangue, i nadam se da čemo se često čitati,:).
    Slažem se s tobom – prvenstveno nedostaje znanja…Ni meni se ne da previše govoriti o toj temi jer o njoj često raspravljamo u drušvu, a kad je to na tapetu samo se iznerviramo, a stalno se sve vrti oko jednog začaranog kruga – neznanje, lijenost ljudi da uopće nešto nauče, pročitaju bilo koja knjigu, brza zarada, prevare…bla bla bla…
    E pa zato ajmo se mi svi skupa koncentrirati da što više uživamo, a da se što manje nerviramo,:)! Živio!
    Moram priznati da sam malo tanka s austrijskim vinima, moram poraditi na tome…:)

    • EG mama: slazem se sa svime sto si napisala, a ponajvise: “… ajmo se mi svi skupa koncentrirati da što više uživamo, a da se što manje nerviramo,:)!” To ti je super program, a “ideoloshki” je gotovo identican mojem, he he! Hvala na komentaru i na citanju!

  4. druze buonsangue, nesto ste se ulijenili. opcinstvo s nestrpljenjem ceka vas sljedeci uradak…

Komentiraj

